آژانس مسافرتی الفبای سفر

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط،بلیط استانبول تابستان 98

آژانس مسافرتی الفبای سفر

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط،بلیط استانبول تابستان 98

پارک‌هایی که شگفتی‌های یک سفر پرماجرا هستند؟

همه ما برای شادی و تفریح در سفر آن‌هم در فصل گرم تابستان برنامه‌ریزی می‌کنیم. در واقع با شروع تابستان تعداد افرادی که به سفر می‌روند بیشتر می‌شود و شروع تابستان و فصل گرمابه معنی شروع تفریحات تابستانی و فضاهای باز و پرطراوت است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام الفباتور، اما برای داشتن سفری پر از شادی و آرامش و گشت‌وگذار شهر چه‌کارهایی را می‌توان انجام داد؟ ما در این سفر فعالیت‌هایی کالری‌سوز و هم بسیار سرگرم‌کننده عمومی و ارزان‌تر را، به شما معرفی می‌کنیم. شادی و خنده به همراه استراحت از واجبات زندگی هر شخصی باید باشد. امیدواریم با تفریحات زیر پرانرژی‌تر از سفر برگردید و خود را برای سفر بعدی آماده کنید. به پارک‌های شگفتی‌آور و مشهور سری بزنیم.

پارک امیرگان استانبول- Emirgan Park

اگر به عطر گل‌ها و رنگ‌های زیبا و طراوت در روز اهمیت می‌دهید این پارک که یک پارک تاریخی می‌باشد در کنار تنگه بسفر واقع شده است. علت شهرت این پارک به خاطر داشتن گل‌های لاله‌ی فراوان است که جشنواره گل لاله در ماه آوریل در این پارک برپا می‌شود. در اواسط قرن شانزدهم این پارک به صدراعظم نیسانجی فریدون بی هدیه داده شد و بعدها نام او را بر این پارک نهادند. در قرن هفدهم سلطان مراد چهارم تمام املاک را به فرمانده صفوی اهدا کرد. در حدود سال ۱۸۶۰ خدیوا اسماعیل پاشا فرمانروای عثمانی سه عمارت به رنگ‌های زرد، صورتی و سفید در این پارک احداث کرد. در تور استانبول گذر متفاوتی در این فضا خواهیم داشت.

عمارت زرد رنگ: عمارت چوبی بزرگی است و به سمت بسفر در مرکز پارک بوده و دارای ویژگی‌های معماری عثمانی است و دارای دکوراسیون داخلی بسیار زیبایی است. در گذشته این عمارت به‌عنوان مهمان‌خانه استفاده می‌شد. تزئینات سقف و دیوارها کار معمار دربار، «سارکیس بایلان» است. سقف‌ها با رنگ روغن، به شکل گل نقاشی شده‌اند و کنده‌کاری‌های برجسته‌ای دارند. درب‌ها و پنجره‌ها مانند تزئینات داخلی به رنگ روشن هستند و شکوه آن را به نمایش می‌گذارد. در شمال شرقی این عمارت یک تالاب واقع شده است.

آدرس پارک امیرگان: Emirgan Korusu Emirgan, Sariyer, Istanbul, Turkey

پارک آتاتورک آنتالیا

پارک آتاتورک با موقعیت مکانی فوق‌العاده بین دریای مدیترانه و کوه‌های توروس، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و بسیاری از گردشگران آنتالیا را به خود جذب می‌کند. در این پارک بی‌نظیر تعدادی رستوران و کافه نیز وجود دارد، به همین جهت بازدیدکنندگان می‌توانند ساعات بسیار خوشی را در این پارک بگذرانند. فضای پارک به نحوی است که گردشگران به اوج آرامش و لذت برسند. محیطی آرام درعین‌حال بسیار زیبا که برای پیاده‌روی مناسب است. همچنین برای نشستن و ریلکس کردن نیز مکان مهیج و شگفت‌آوری است. می‌توانید چند ساعتی را در پارک سپری کنید و آرامشی بی‌مثال را تجربه کنید، چای یا قهوه بنوشید و از طبیعت فوق‌العاده نهایت لذت را ببرید. رستوران‌های پارک آتاتورک آنتالیا به نحوی است که گردشگران تور آنتالیا با هر سلیقه‌ای می‌توانند غذاهای لذیذی نوش جان کنند. با توجه به آب‌وهوای گرم و مرطوب آنتالیا می‌توان گفت که در پارک آتاتورک آب‌وهوایی خنک را می‌توانید تجربه کنید، دلیل آن وجود درختان بسیار زیاد و طبیعت سرسبز است که در داخل محیط سایه ایجاد می‌کند و باعث دل‌چسب شدن بیش از اندازه هوا در این فضا می‌شود.

اگر علاقه به ورزش دارید، بهترین محیطی که می‌توانید از ورزش کردن لذت ببرید. دوچرخه‌ای اجاره کنید و به دل طبیعت بروید و رکاب بزنید. یکی از بهترین پارک‌های موجود در آنتالیا را از دست ندهید.

پارک ودنخا در روسیه

پارک زیبا و بزرگ ودنخا، در شمال شرقی مسکو و در نزدیکی مترویی به همین نام قرار دارد. معماری ودنخا که مجموعه ساختمان‌ها و مجسمه‌ها و سالن‌ها را دربرمی‌گیرد، بسیار زیباست. دریاچه مصنوعی، میدان ویژه نمایش و مسابقه حیوانات اهلی، چند شهربازی و گلخانه و … از دیدنی‌های دیگر این پارک هستند. این پارک را می‌توان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری روسیه در تور روسیه نامید.

در سال ۱۹۵۹ این نمایشگاه از انحصار محصولات کشاورزی خارج شد و به‌تمامی محصولات تولیدی اختصاص یافت. هر یک از جمهوری‌های شوروی سابق برای خود سالن مخصوص داشتند. ودنخا دارای ساختمان‌ها، مجسمه‌ها و دیگر نمودهای معماری بسیار زیبا است. محوطه نمایشگاه آن‌قدر بزرگ است که تماشای تمام بخش‌ها در یک روز میسر نیست. دریاچه مصنوعی، میدان ویژه نمایش و مسابقه حیوانات اهلی، چند شهربازی، گلخانه و … از دیگر دیدنی‌های این محل است. در بسیاری از جشن‌ها و روزهای شادی در این محل مراسم متعددی برگزار می‌شود. امروزه این نمایشگاه به بازاری برای عرضه کالا و یا به‌عبارتی‌دیگر نمایشگاه دستاوردها و بازار محصولات خارجی و داخلی تبدیل شده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.